tisdag 7 december 2010

Dålig förlorare, goda vänner, tacksamhet, resor!

Så går tisdagen mot sitt slut. Carpe diem sägs det ibland. Dagen har bestått av jobb, squash mot en lite för bra motståndare, slutade med ett squashracket i en papperskorg på atlantis! Dålig förlorare ja men det var ju en spricka i racket redan. Drog vidare för en fika med en god vän vi pratade framtid.

Checkade in på Ria-center i Jkpg. En frizon för bostadslösa som erbjuder tak över huvudet och kvällsmat, i kväll bjuds det julbord som Svenska Alliansmissionen kommit förbi med. Det kom ett par och frågar om de kan få mackor och kaffe. När vi då erbjuder dem en jultallrik med ostkaka ser de ut som barn på julafton.

Tacksamhet känner jag inför mitt liv. Jag har en familj som älskar mig, jag har vänner och börjar få ordning på mitt ego.

Resa till Novosibirsk i februari för att kolla på hockey och träffa en av församlingens missionärer (Jesper). Detta var välkomst mailet jag fick ni får fundera på vem svaret kom ifrån.

Tjena

Va fan ska du bort hit o göra var det första ja tänkte men du är hjärtligt välkommen.

Från Novosibirsk blir det avfärd mot varmare väder jag ska besöka ytterligare två av församlingens missionärer på Filippinerna David & Rebban).

Till sist ingen kan göra allt men alla kan göra något! Ett leende mot en människa är en bra början det räcker långt. Inget sk "Ottosson leende" bara..

Arrivederci/ Il nero piccolo segretario

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar